Indijanka vegetarijanka

22.01.2015., četvrtak

Samo odvoji meso…

Nedavno mi se dogodilo da su me pitali jesam li skroz poludjela pa više ne jedem ni juhu koja je mesna, ali u njoj nema vidljivog mesa. Objasnila sam o mesu i sokovima koje ostaje u juhi, ali samo su me blijedo gledali. Uz ovo, često mi se dogodi da kažu da samo odvojim nemesni od mesnog dijela i jedem. U čemu je dakle stvar?

U tome da hrana koja se spravlja zajedno ili čak samo servira zajedno, uzima kvalietete jedna od druge. Dakle, ako stavite sir s kobasicom na isti tanjur, to je u svojoj biti jednako kao i da ste od toga napravili kašu, masu u kojoj se ne može razlikovati što je što. Isto je i s primjerice njokima, rižom i graškom koji su servirani zajedno na pladnju s mesom, recimo svinjetinom u umaku ili pohanom piletinom. Isto je i s juhom koja je napravljena od mesa, a koja je prije konzumacije procijeđena da bi se nazvala bistrom (recimo bistra goveđa juha skuhana od goveđih kostiju).

U nekim kulturama, primjerice u Kini ili Indiji čak i ne koriste isto posuđe za kuhanje mesne i bezmesne hrane zbog prenošenja energije koje pojedina hrana stvara. Također, ako s istim, neopranim nožem kojim ste rezali meso režete i povrće, to povrće više nije vegetarijanska hrana. Tu možemo ubrojiti i pripremu hrane na roštiljima i grijaćim pločama – ako ste povrće stavili na roštilj poslije mesa, a niste roštilj oprali, to povrće više nije vegetarijansko. Ili ako na istoj ploči pečete i meso i povrće, zaključak je jednak. Također, ako ste u ulju u fritezi pekli meso, a nakon toga pomfri, taj pomfri više nije vegetarijanski.

Vjerujem kako se prosječnom svejedu sve ovo čini veoma komplicirano i nelogično, nešto oko čega se bez veze pravi frka. Međutim, za mene su sve ove stvari važne. Jer – sasvim je isto jeste li pojeli cijeli svinjski but ili ste samo oblizali nož kojim je taj but rezan – svinja je ubijena i zbog jednog i zbog drugog (nije zbog masnog noža kojim biste možda narezali moje povrće manje mrtva, a zbog buta kojeg ste pojeli, više mrtva).

Oznake: meso, priprema hrana, miješanje, vegetarijanstvo


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.